Teollisuus

Safety Safety Kask Platinum Kolme kovaa Edelrid Fuse Buff Safety Sordin GVS

Tiedote: Huurtumattomat suojalasit lisäävät työturvallisuutta

– Voiko suojalasit olla huurtumattomat?
– Voi, vastaa henkilösuojainasiantuntija Pasi Halmisto empimättä epäilijöille.

Pasi järjestää henkilösuojainkoulutuksia Vandernet Oy:ssä.

– Suojalasien huurtuminen on turvallisuusriski. Esimerkiksi, kompastuminen, putoaminen tai ajoneuvon huomiotta jättäminen ovat todellisia vaaroja rakennustyömailla. Olen käyttänyt laseja myös maskin kanssa, eivätkä ole huurtuneet pakkasellakaan. Katso vaikka! kehuu Pasi uusia lasejaan ja esittelee selfietä, joissa maski on huurussa, mutta lasit eivät.

– Likaiset linssit ovat myös turvallisuusriski. Platinum-pinnoite ei kulu puhdistettaessa pois kuten tavallisten suojalasien pinnoitteet, muistuttaa Pasi.

Silmiensuojainvaimistaja Bollé Safety on kehittänyt huurtumattomat suojalasit, jotka eivät huurru missään olosuhteissa – eivät kylmästä lämpimään siirryttäessä, eivätkä edes maskin kanssa. Huurtumaton ja kulumaton Platinum-pinnoite on pysyvästi kummallakin puolella linssiä. Platinum-mallistosta löytyy suojalaseja kaikkiin työtehtäviin eri linssisävyillä.

Lisätietoja Bollé Safety -silmiensuojaimista, riskienarvioinneista, linssityypeistä ja jälleenmyyjät löydät Vandernetin silmiensuojainsivustolta:

Kysy lisää, vastaan mielelläni!
Pasi Halmisto
Henkilösuojainasiantuntija