Teollisuus

Safety Safety Kask Platinum Kolme kovaa Edelrid Fuse Buff Safety Sordin GVS

Tiedote: Lumenpudottajien työturvallisuus kuntoon helposti

Putoamissuojaus pitää olla kunnossa liukkaalla katolla. Mitä lumenpudotuksessa tarvitaan muuta kuin lapio?

Työturvallisuuden asiantuntija Pasi Halmisto henkilösuojainten maahantuontiyrityksestä Vandernet Oy:stä vastaa.

– Nyt on putoamissuojainten valinta helppoa! Keräsimme kaiken mitä tarvitset yhteen pakkaukseen. Lumenpudottaminen on yksi vaarallisimmista työtehtävistä. Liukkaalla katolla lumitöissä pitää olla erityisen varovainen ja hallita suojainten oikeaoppinen pukeminen ja käyttö, kertoo Pasi Vandernetin koulutuskeskuksessa ja esittelee Finch+ -pakkauksen sisältöä käytännössä.
– Automaattisesti lukkiutuva kitkasäätölaite mahdollistaa köyden pidentämisen ja lyhentämisen myös kuormituksen alaisena, jolloin Finch+:aan nojautuen voi työskennellä turvallisesti sopivassa työasennossa, liikkua helposti katon reunalle sekä tarvittaessa laskeutua koko painolla. Jyrkillä katoilla tarvitset lisäksi kaksiköysitekniikkaa – turvatarraimen tai säädettävän liitosköyden. Työssä ei pidä ottaa riskejä ja ergonomia kannattaa huomioida.

Kattotyöpakkaus sisältää valjaat, liitosköyden, säätölaitteen ja ankkurinauhan. Sillä pärjäävät loivilla ja tasakatoilla työskentelevät.
Kattopakkaus Finch+ on tarkoitettu liukkailla ja jyrkillä katoilla työskentelyyn. Työergonomiaa lisäävät säädettävä liitosköysi laskeutumiskahvalla sekä valjaat, joissa on myös lantiokiinnityspiste ja tukivyö.

Valmispakkauksissa on kaikki tarvittavat suojaimet erilaisiin putoamisvaarallisiin työtehtäviin.
Edelrid, CT - Climbing Technology, ja Ikar -putoamissuojaimista kootut valmispakkaukset ovat myynnissä henkilösuojainmyymälöissä kautta maan.

Valmispakkaukset >

Lisätietoja:
pasi.halmisto@vandernet.com

Vandernet järjestää koulutuksia henkilösuojainten käytössä:
Koulutukset >